למה כולם עוברים לתשלום באמצעות הסמארטפון?

תשלום בסמארטפון

יותר ויותר קונים משאירים את הארנק בבית, ומתחילים לשלם באמצעות הסמארטפון – בשיטה שזכתה לשם "ארנק דיגיטלי". מה הסיבות העיקריות מאחורי השינוי בהרגלי התשלום?

כשמדברים על תשלום בעזרת סמארטפון מדברים גם על נוחות.

כשאתם נשאלים בחנות "איך תרצו לשלם", מה אתם עונים? בעבר, רבים מהקונים היו שולפים מזומן, אבל כיום המצב שונה. למעשה, ייתכן שכבר התרגלתם לצאת לשופינג בלי לעבור בכספומט. עבור קונים רבים, את מקומם של השטרות החליפו כרטיסי האשראי, האפליקציות והארנקים הדיגיטליים. וכמו שאפשר לראות, לא רק הרשתות הגדולות תומכות במהלך. חלק משמעותי מהעסקים הקטנים הצטרפו למהפכה ומאפשרים לקונים לשלם במבחר דרכים, מתוך הבנה שעולם הצרכנות צועד לכיוון הזה. ומי שלא רוצה לפספס קונים, חייב לקחת חלק בשינוי. את המהלך עצמו כולנו חווים ברמה היומיומית, אבל מה הסיבות שהובילו אליו? נזכיר כמה מהעיקריות:

בטיחות – כאשר כסף מזומן הולך לאיבוד, ניתן רק להצטער. ארנק דיגיטלי לעומת זאת, מגיע עם מספר רובדי בטיחות. כל העסקאות בו מתועדות, וכדי לבצע עסקה חדשה צריך להקיש סיסמה או להציג טביעת אצבע של בעל המכשיר. כך שלא צריך לחשוש שמישהו יעשה שופינג במקומכם.

חוק המזומן – הרצון לצמצם את השימוש בכסף מזומן מגיע גם מהצרכנים אבל גם מהרשויות. בבסיס חוק המזומן עומד הרצון להילחם בתופעת העלמת המיסים וביצוע עסקאות ללא פיקוח, והוא מפרט מה גובה הסכום שניתן לשלם באמצעותו במזומן עבור עסקאות (הן של שירותים והן של מוצרים). חוק המזומן נכנס לשימוש כבר לפני מספר שנים, כך שכיום מדובר כבר בסטנדרט שמוכר לצרכנים ולעסקים כאחד.

וכמובן, הנוחות – ניתן להשתמש בארנקים דיגיטליים בכל מקום, לא רק בישראל אלא גם במדינות אחרות. כך שאם בעבר הייתם צריכים להמיר כסף לפני נסיעה, כיום תוכלו לצמצם את הסכום להמרה או אפילו לוותר על ההמרה לגמרי במקרה של נסיעה ליעד שבו קיים שימוש נרחב בתשלום באמצעות סמארטפון. חשוב לציין בהקשר הזה, שהנושא של חוק המזומן והפיקוח על כסף מזומן רלוונטיים גם בהקשרי טיסות לחו"ל, משום שקיים סעיף המתייחס לגובה הסכום שניתן להוציא ולהכניס מישראל. 

כיום השימוש בסמארטפון לתשלום הוא שיטה נפוצה במיוחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top